Zamisliš pred spavanje unutrašnjost svoje glave, i metlicu u ruci kojom brišeš sve bezvezno što ti se desilo tokom dana. Ako treba, trljneš nešto i dvaput, čisto da ti kojekakvi gnjavatori ne iskaču noću pred oči. Da se ne probudiš kao prebijena mačka…

Onda ubaciš nešto lepo i zaspiš kao beba.

Meni često u „obrisan prostor“ sama ušetaju vrckava slovca sa nožicama, i slože se u „hoću li reći, ružo ili nado, ili ću reći milo moje blago“. Ma znam da nisu tačne reči, ali ona mi je tako pevala, da bi ubacila ono „ružo“. Pa onda kaže „ti si moja ruuža crvena“, poljubi me u mali nos, stavi mi ruku na obraz i čeka da zaspim.

Prvih dvadeset godina je za moj rođendan punila vazu u dnevnoj sobi crvenim ružama. Svaki put gotovo iste, i uvek po jednu dodirivala palcem i kažiprstom da mi pokaže – pupoljak koji je upravo počeo da se rascvetava, latice na dnu žućkasto-roze, a na krajevima tamno crvene. Kaže, takve su najduže lepe… Ja posle sednem iza vaze okrenuta prozoru, i gledam ih, a iza njih nebo.

Ovih drugih dvadeset godina ja nosim njoj takve. Ona je brala iz svoje bašte, kaže prvu je posadila kad je mene rodila. Našla sam u cvećari blizu groblja skoro iste. Naprave mi „pleteni“ buket, stavim joj kod srca, nalaktim se na beton i gledam ih, a iza njih nebo…

Nekako taj rođendan volim tamo da „odtugujem“, pa sam mislila, u subotu ću natenane. Nisam ni njemu rekla da je danas, bilo mi malo glupo, znamo se tek par meseci. Zove jutros, kaže „izađi na dva minuta“, kaže – izašao da prošeta i same ga pozvale, iz plastične kofice kod one žene sa maramom ispred menjačnice. Kaže, ličile mu na mene… Uzeo jednu između palca i kažiprsta da mi objasni kako su baš ovakve „najduže lepe“, i podigao malo iznad očiju, taman da se iza vidi nebo.

Ma idi bre, živ me blam pojeo, nisam baš u godinama kad je u redu rasplakati se nasred ulice. Srećom, nije ništa pitao.

A ja, kao da sam čula „puc“. Odjednom se osećam nekako… drugačije. Nekako „novo“. Kao da imam novi ram za svoju sliku, pred spavanje. Srebrni, svetlucavi…

—————————

Šta bre da mu kažem, jesi normalna? Misliš… da bi mu nešto značilo?

ruza rumena

