Poluproizvod

Srce moje, ja sam i mojoj Jelenici rekla, škola i karijera – to je neophodno, ali život je malo više od toga. Svaka ti čast što si rešila da podvučeš crtu na ta kratkotrajna zabavljanja. I treba, treba da potražiš nekog pored koga ćeš da se skrasiš. Napraviti ravnotežu u životu, pronaći sebe pored nekoga, u tome je poenta. Ne mora da bude ni genije ni princ, nema u životu ljubavnih romana, ali bar da te ne smara mnogo. Da te ne nervira. Da ne urla po kući, da nije agresivan, da ne pije. Da fino zarađuje, da ga ne nosiš na kičmi. Da ne bude ljubomoran, da ti ne prati svaki korak i poruku. Mislim, da bude podnošljiv.

Vidi, srce moje, ja imam iskustva u tome, čika Peđa i ja smo u braku već dvadeset i tri godine, i to se nikad neće promeniti. Ma šanse nema. Razna iskušenja se prođu u životu, a onda – sve slegne. Nekako se naviknete jedno na drugo. Treba imati strpljenja, treba, ne mogu da kažem… Ali isplati se, veruj mi.

Prvo treba znati gde i kako naći muža. Moj ti je predlog, ja sam to i mojoj Jeleni rekla, da lepo nađete po jednog budućeg inženjera. Ako može, da bude negde pri kraju studija, ne stariji. On ti je idealan kao poluproizvod. Onda polako dorađuješ, dorađuješ, i na kraju dobiješ baš ono što ti treba. Za njih će uvek da bude posla, ne moraš da brineš od čega ćeš da živiš ako te nekad tresnu lude pa prestaneš da trčiš za svojom karijerom. Drugo, odgovorni su: valjda ih još roditelji usmeravaju da ne lete sa cveta na cvet, a posle ih i na tim tehničkim fakultetima uče da budu temeljni i da završe sve što počnu. Ovo ostalo, to je na tebi da „nadogradiš“.

A opet, istovremeno mora da se vežba tolerancija. Znam, znam, mladi su uglavnom nestrpljivi, ali brak je najveći test tolerancije u životu. Moja svekrva je imala običaj da kaže, tolerancija – to je kad te svako za’ebava a ti mu ništa ne govoriš. Ali u braku je to „za’ebavanje“ nekako… uzajamno. Prvo ti njemu prećutiš kad se vrati kasno. Posle mora i on tebi. Iskuliraš ga kad popije malo više u kafani pa počne da se šmeka sa konobaricom. Posle napraviš dobar štos kad tebi neki baja zapali cigaretu, i u ruci ti ostavi upaljač sa brojem telefona… Onda, pustiš ga da ti ukrca svoju familiju na nedelju dana, a posle moraš – šta ćeš, jadna – da odeš na vikend sa drugaricama da se odmoriš. Ne pitaš ga što danima ostaje na poslu do kasno, ali bar jednom u dva meseca otputuješ i ti na neku „konferenciju“ van grada. Evo, i čika Peđa je sada na nekoj „konferenciji“, otišao pre nedelju dana. Rekao je, doduše, da će se vratiti još u petak ali ga „nešto“ zadržalo. Dan-dva tamo, ovamo – ništa se ne gubi. Pa šta ti je, sve je to život. Znam, mladi to ne shvataju lako, ali godine čoveka svačemu nauče.

I ti i moja Jelenica ste lepe i pametne, a hvala bogu i obrazovane. Malo doduše preterujete sa tim golišavim oblačenjem, ne kažem da treba da nosite rolke, ali nekako ume da deluje estradno. Ja lično ne volim ni silikone, naročito u tim godinama. Ja sam moju Jelenu jedva sprečila, nekako mi se čini da bi izgubila identitet sa tako velikim ustima i grudima. Šta znam, tvoji roditelji su verovatno fleksibilniji. A, misliš da ti je baš to pomoglo da nađeš tog finog čoveka…? Pa dobro, kad kažeš…

Nego, što nisi došla kad je Jelenica tu? Ma šta mi to pričaš… ne družite se više? Šta li je zabrljala?! Nema šanse da se naljutila!… Kako to misliš, i ja ću?

Pa znam, shvatila sam da si došla da mi kažeš da si pronašla čoveka svog života. Šta – putuješ u nedelju „sa Peđom“ u Amsterdam, i pronaći ćeš posao tamo?!

————————————

Srce moje, kako si ti naivna. Pa rekoh ti već, čika Peđa se uvek vraća.

Aj’sad ti polako kreni, pa da te više ne vidim.

2 коментара

Објављено под Uncategorized

2 responses to “Poluproizvod

  1. Eh, čudni su putevi Gospodnji!
    No, muževi se uvek vraćaju, dosade im hirovi mladih „cica“.

Оставите одговор

